söndag 12 juli 2009

Att bli äldre... det är grejor det!

Ja, det är skönt att bli äldre.... att bli lite "bitchigare" och våga strunta i konventionen om man vill.

Att våga vara som man vill och strunta i vad folk tycker och tänker... vilket de kanske inte ens gör.

Jag har min småfettiga mage och min dubbelhaka. Rynkorna har börjat gräva diken i ansiktet. Många gånger har jag funderat på om jag skulle åtgärda det. Vi har en bra plastikkirurg i närheten. Men nä... jag skiter nog i det. Jag liksom inte bryr mig om jag jag ser ut som tjugo eller fyrtio. Jag närmar mig 60 och snart kommer nog barnbarnen... och då vill jag förbaske mig se ut som en rejäl mormor, med "spindelnät" i ansiktet. Jag har även starkt funderat på att snart skaffa mig ett rekorderligt förkläde med stora fickor. Ett blommigt!

Ja... det är skönt att vara så stor att man vågar leva sitt eget liv... ett liv som inte hela tiden influeras av omvärldens "måsten".

Jag tror att det krävs en hel del år med lyckor och mödor för att komma dithän. Så, stackars stackars all tonåringar som nyss har startat.

Fast visst, det finns en negativ sak med att bli äldre. Det är det där konstiga krasandet i lederna, när man stiger ur sängen på morgonen. Men det är ingen större fara. Jag studsar inte ur sängen längre... men jag är helt fit for fight efter lite "världsmästargymnastik".

Inga kommentarer: