torsdag 16 juli 2009

Mix Megapol.

Av gammal vana har jag alltid den kanalen på på morgonen... och glömmer jag att stänga av, är jag smått kräkfärdig framåt eftermiddagen. Efter att ha lyssnat på Hope and Glory 20 gånger under en dag, börjar magen vända på sig. För att inte tala om låten som sjungs av kvinnan som var med i Melodifestivalen, som på slutet åkte upp i luften.... minns inte vad låten heter. Ja, jag nästan kräks framåt klockan fyra när den spelas för femtioelfte gången den dagen.

Varför spelas inte "Snälla, snälla" och "La voix"? Båda var ju med i Melodifestivalen och fick flest röster.

Ligger de månne på "fel" skivbolag?

Ja.... kanalen är reklamfinansierad... men jag tycker att deras smygreklam börjar bli lite väl påträngande. Det är tur att man är selektiv med vad man låter "äta sig in" i huvudet. Jag har ju som princip att aldrig köpa grejor som det görs reklam om på radio och TV. Nä... det har faktiskt aldrig hänt.

Som en ren princip!

Och den absolut mest patetiska och pinsamma av alla som jobbar på den kanalen, är Anders Timell.... en nolla (enligt mig) som ingen hade vetat vem det var om han inte hade haft en känd bror. "Glöm inte att kissa långt, annars kommer det i byxorna". Tja, vad ska man säga... humor på en treårings nivå? Men det finns säkert folk som tycker att han är rolig... jag tycker bara att han är pinsam och krystad.

Så där.... nu har jag fått spy lite etter... härligt... nu ska jag klä på mig. Tvättmaskinsgubben kommer snart.

Inga kommentarer: