lördag 11 juli 2009

Att jämföra bloggar... det är roligt det.

Jag läser de stora bloggarna... de som anses stora på bloggtoppen.se vill säga. Otroligt roligt och skrämmande på samma gång.

Kissie: Finns bara ett uttryck: You can take the girl out of the trailer park, but you can't take the trailer park out of the girl. Hon må hylla sig själv hur mycket som helst och tjäna hur mycket pengar som helst på sin blogg, men efter att ha läst henne en tid, dyker det uttrycket upp i mitt huvud hela tiden. Hade jag varit företagare och en ansökningshandling undertecknad Alexandra Nilsson hade hamnat på mitt skrivbord, hade den omedelbart hamnat i högen "inte intressanta". En som skriver som hon gör... farmför allt hur hon skriver om andra, gör henne direkt olämplig att ha på ett företag. Fast visst... hon tjänar nog pengar nu, men jag undrar om hon någonsin tänker på tiden efter "Kissie"?

Kenza: Jättesöt tjej som verkar ta det mesta coolt. Hon har ju redan sett till att få in en fot på MTV.... plus att hon tjänar pengar på sin blogg. Smart tjej!

Stina Lee: Tja, en rätt tråkig blogg, men verkar nu ha fått ett uppsving, efter att hon blev gravid. Också en rätt söt tjej, som ibland skriver om något lite mer viktigt än kläder och smink. Hennes tid efter bloggen? Hm... vet inte, men jag har en känsla av att hon kommer att fortsätta blogga i evigheter och suga ut så mycket pengar som möjligt. Typ, bli en ny Engla.

Blondinbella: Supersmart tjej som fick en kanonstart på bloggen... och använda sig av den på ett klokt sätt. Jag tycker inte att den är rolig och vi har väldigt skilda åsikter om mycket. Men ingen kan ta ifrån henne att hon är supersmart och har redan sin framtid klar. Jag tror att det kommer att dröja ganska länge innan hon pluggar vidare.... varför skulle hon? Hon är ju delägare i flera företag och har en klädkollektion på G. Och mer kommer det säkert att bli.

Sen har vi ju de andra som ligger högt upp på bloggportalen. Jag läser inte dem, för antingen är de vithåriga "fjortisar" eller så är de bögar.... inget ont i det... men de är ju skittråkiga... för alla skriver om exakt samma saker. Kläder, fester, smink o.s.v. Öh.... skittrist.... och de skriver inte ens roligt.

Alla plagierar de någon.

Inga kommentarer: