lördag 11 juli 2009

Renlighetens mani.

Läser i en av kvällsblaskorna om att de nu gjort någon form av undersökning om hur ofta vi byter underkläder och strumpor. Och här sitter jag med gårdagens strumpor på. Visserligen har jag bytt underkläder... till ett par trosor som säkert har tio år på nacken. Fast jag kan erkänna att det ibland blir gårdagens trosor även här.... för så förskräckligt "flyter" det inte där nere... och inte heller har jag några fartränder heller. Man torkar väl sig ordentligt... eller brukar inte folk göra det?

Kan även erkänna att jag duschar inte heller varje dag. Kanske tre gånger i veckan... om jag inte svettats förståss.

Kan erkänna ännu en sak. Jag sköljer inte mina grönsaker eller frukter heller.

Jag dammsuger endast när jag börjar snubbla över dammtussarna.

Jag tvättar allt på 40 grader.

Jag äter mat, fast "bästföredatumet" har gått ut.

Jag fryser om mat... har aldrig fattat varför man inte kan göra det. Igår tinade jag upp en hel oxfilé, skar i portionsbitar och frös in igen.

Jag gosar ner mig i sängen tillsammans med alla min kvalster.

I princip skulle nog maniskt renliga... och förmodligen ofta sjuka människor tycka att jag är rätt äcklig... och vet Ni... jag tar det.

För jag är aldrig sjuk och har inga allergier. Jag har nämligen en fenomenalt immunförsvar. Inte ens vinterkräksjukan biter på mig.

Inga kommentarer: