lördag 11 juli 2009

MJ är död. Jaha?

Ja... han dog... kanske inte så förvånande efter vad han utsatt/blivit utsatt sin kropp och själ för. Men det är ju alltid sorgligt när någon dör.

Jag tittade på minnesstunden och nästan kräktes. Han hyllades som om han vore den näste Messias... eller varför inte drämma till med Gud på en gång?. Killen var mysko... en kille som gjorde hyfsad musik och kom på en massa nya "moves". Men annars? Nä, jag har aldrig varit ett stort fan av honom.

Jag har faktiskt inte förstått mig på Madonnas storhet heller.

Båda är/var halvmediokra sångare.

Men! De är/var jävligt bra på att promota sig själva. Oavsett om det gav ett positivt eller negativt bemötande... så fick de enorm uppmärksamhet. Alla pratade. Se bara på vad jag såg på någon kvällstidning här om dagen. En fråga och så visades en närbild på en skäggig haka. "Vem är det?" Madonna förståss. Och jäklar vad uppmärksamhet det skägget gav henne, även om det inte alltid är så kul för en kvinna att bli påkommen med skäggväxt. Men uppmärksamhet fick hon!

Så de är/var inga supeduperartister... de är/var helt enkelt jäkligt bra på marknadsföring.

BTW! Jag kollade även på konserten som sändes efter MJ:s minnesstund... hade ju aldrig sett någon förut. Och vet Ni.... jag satt och gäspade efter en halvtimme. Det var lite kul i början med alla hans robotmoves... men när samma rörelser de upprepades hela tiden, blev det himla tjatigt. (Jag bytte kanal.)

Inga kommentarer: